تحقيق آماده درس تاريخ امامت – شخصیت حضرت زهرا(س) در کلام وحی

5,000 تومان – دانلود
نوع فايل : word (قابل ويرايش ) تعداد صفحات : 11

توضیحات

موضوع :

تحقيق آماده درس تاريخ امامت
شخصیت حضرت زهرا(س) در کلام وحی

فايل word قابل ويرايش

سخن گفتن از شخصیتى که داراى عظمتى ویژه و پرورشى نمونه و حضورى همه جانبه در تمام جهات انسانیت است، عشق و عجز را به همراه خود‌می‌آورد. زنان مطرح در قرآن، هریک شاخص‌هاى ویژه‌اى داشته‌اند و فاطمه، خود به تنهایى همه آن شاخص‌ها را با خود به همراه دارد.
فاطمه، بانویى است چون مریم، پاک و مطهر ـ داراى ارتقاى روحى و معنوی؛ چون بلقیس، با علم و درایت؛ چون زنان معاصر با حضرت موسی، حاضر در تمام لحظات حساس و سرنوشت‌ساز؛ چون هاجر، صبور و با استقامت.

فاطمه، نه تنها، تمامى اینها را در خود، جمع داشت، بلکه خود، حقیقت حُسن و تجسم عینى آن بود و از این بالاتر، او بهترین اهل زمین بود. و از این نیز فراتر، او محور هستى و انگیزه خلقت عالم، اعم از آسمان و زمین و جن بود:

یا أحمد! لولاک لما خلقت الافلاک، لولا على لما خلقتک، لولا فاطمه لما خلقتکما.۱

سخن گفتن از فاطمه، فراتر از اندیشه بشرى است، لذا باید شناخت او را در کلمات خدا و رسولش یافت. اگر معانى در قالب آن الفاظ بیان می‌شود، به منزله تنزیل حقیقت بلند پایه اوست. از این‌رو به بررسى آیات نازل شده در حق معرفتش ( ۱۴۸ ) می‌پردازیم. اما قبل از ورود به بحث، نکاتى را یاد‌آور می‌شویم.

۱. چون هدف، نشان دادن شمه‌اى از شخصیت فاطمه‌(س) در کلام وحى است از پرداختن به مباحث جزئى و فنى ادبی، تفسیرى و فقهی، خود‌دارى کرده و به حد‌اقل در این زمینه اکتفا می‌کنیم.

تعداد صفحات : ۱۱ صفحه

نوع فايل : word (قابل ويرايش )

کلمات کليدي : تحقيق درس تاريخ امامت,تحقيق آماده درس تاريخ امامت,تحقيق براي درس تاريخ امامت,دانلود تحقيق درس تاريخ امامت,دانلود تحقيق درس تاريخ امامت بصورت word,دانلود تحقيق درس تاريخ امامت بصورت ورد,تحقيق آماده درس تاريخ امامت – شخصیت حضرت زهرا(س) در کلام وحی


برچسب: , , , , , , دسته: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *