تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲ – عبادت زن در ادیان توحیدى؛ مسیحیت و یهود‏یت

تحقيق آماده درس انديشه اسلامي 2 - ویژگی های پیامبر وحدت
4,500 تومان – دانلود
نوع فايل : word (قابل ويرايش) تعداد صفحات : 9

توضیحات

موضوع :

تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲
عبادت زن در ادیان توحیدى؛ مسیحیت و یهود‏یت

فايل word قابل ويرايش

در هیچ آئینى، عبادت به گستردگى، ژرفایى و زیبایى اسلام مطرح نشده است. حقیقت عبادت را باید در اسلام که دین خاتم است و عبادت در آن آمیخته با زندگى یک مسلمان مى‏باشد جست. انسان در اسلام، چه زن، چه مرد، رسم درست بندگى و نیز عبادت به معناى خاص آن را مى‏آموزد و اگر آموزه‏هاى عبادى آن را به درستى فرا گیرد و در عمل به کار بندد مى‏بیند که «عبادت» بخشى مشهود از زندگى وى است. زنان و مردان به رغم برخى تفاوت‏هایى که در برخى احکام عبادى دارند اما در بخش اصلى و عمده آن یکسانند. نگاهى به وضع عبادت زن در ادیان توحیدى دیگر هم تأکیدى است بر اصل نیاز آدمى به عبادت و هم نشانه‏اى روشن از جامعیت شریعت محمدى (ص) که به عنوان خاتم رسولان در ادامه شرایع توحیدى موسوى و عیسوى و نیز زردشتى آمده است. در این بخش موضوع عبادت زن از منظر دو دین توحیدى یهودیت و مسیحیت بررسى مى‏شود.

از آنجا که عبادت از پرسابقه‏ترین جلوه‏هاى روحى بشر و از پردامنه‏ترین نیازهاى معنوى آدمى است، حضور آن در مجتمعات بشرى و زندگى فردى آدمیان اختصاص به جوامع توحیدى و ادیان آسمانى ندارد، و اساساً خاستگاه اصلى بسیارى از دوگانه‏پرستى‏ها، «شرک عبادى» بوده است. کرنش در برابر الهه‏هاى گوناگون با این باور که دستى در مظاهر آفرینش دارند، عبادت‏هاى نادرستى بوده که هر چند ریشه در نیاز درونى آدمى دارد و پاسخ به نداهایى است که از نهاد آدمیان، آنان را به آن فرا مى‏خواند اما آلودگى به شرک و بت‏پرستى، آن را از مسیر توحید و ادیان الهى دور کرده است. اینک نیز با صدها میلیون انسان مواجهیم که باورهاى دینى و به اقتضاى آن، عبادات خود را آلوده به چندگانه‏پرستى و کرنش در برابر الهه‏هاى ساختگى و خرافه‏ها و مقدّساتى بى‏پایه کرده‏اند که در اساس، ساخته ذهن و طمع این و آن و دست‏پرورده تحریفات ویرانگرى است که در طول زمان صورت حقیقت به خود گرفته است. کنفوسیانیزم، جینیزم، بودیزم، هندوئیزم، سیکهیزم، شینتوئیزم، و تا اندازه‏اى تائویزم، نمونه‏هایى زنده از این دست مى‏باشند. (۱)

تعداد صفحات : ۹ صفحه

نوع فايل : word (قابل ويرايش )

کلمات کليدي : تحقيق درس انديشه اسلامي ۲,تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲,تحقيق براي درس انديشه اسلامي ۲,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي ۲,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي ۲ بصورت word,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي ۲ بصورت ورد,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي,تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲ – عبادت زن در ادیان توحیدى؛ مسیحیت و یهود‏یت


برچسب: , , , , , , , دسته: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *