تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲ – دین؛ پشتوانه امنیت ملى

تحقيق آماده درس انديشه اسلامي 2 - ویژگی های پیامبر وحدت
6,000 تومان – دانلود
نوع فايل : word (قابل ويرايش) تعداد صفحات : 11

توضیحات

موضوع :

تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲
دین؛ پشتوانه امنیت ملى

فايل word قابل ويرايش

مفهوم امنیت ملى
مفهوم امنیت ملى همانند بسیارى از مفاهیم سیاسى و همانند خود سیاست، از ثبات و استقرار چندانى برخوردار نیست. این واژه مرکب گرچه به ظاهر، مفهوم شفاف مى نماید، لیکن با امعان نظر در فرآیند آن، آشکار مى شود که یک مفهوم پیچیده مى باشد. از این رو مى توان گفت؛ یک مفهوم پیچیده و ساده است، البته مفهوم واژه هاى مفرد، روشن است.
پیچیدگى از آن جهت است که به لحاظ تفاوت هاى زمان و مکان، متغیر مى باشد. و به همین جهت در سطح جهان، یک مفهوم نهادینه نبوده و تفسیرهاى گوناگونى از آن مى شود و چه بسا از آن، بهره ورى سوء مى شود. قدرت هاى جهان اول و دوم نه تنها با برداشت هاى سلیقه اى از این مفهوم، تحمیل سیاست هاى خویش را به جهان سوم توجیه مى کنند؛ بلکه این مفهوم براى ایجاد نفوذ و فروش تسلیحات نظامى و تنظیم روابط اقتصادى به سوى خویش و لشگرکشى هاى غیر مشروع، به کار گرفته مى شود.
اما شفافیت مفهوم، بدین لحاظ است که گرچه این ترکیب (امنیت ملى) در جهان و اصطلاحات سیاسى، بعد از جنگ جهانى دوم در سال ۱۹۴۵ از آمریکا پدیدار شده؛ (۱) لیکن به عنوان یک مفهوم سیاسى از ویژگى هاى زندگى اجتماعى انسان بوده و از هنگام شکل گیرى زندگى جمعى و نیاز جامعه به نهاد سیاسى، مطرح شده است.
و نیز این مولفه از این جهت بى غبار نیست که ارتباط تنگاتنگ با ارزش هاى اجتماعى بشر دارد؛ زیرا ارزش هاى مهم و چیزهاى با ارزش در معرض تهدید قرار داشته و نیاز به تإمین دارند. دو جماد را در نظر بگیرید؛ یکى، سنگ دیگرى، طلا. به یقین، سنگ چون ارزش اقتصادى در برابر طلا ندارد، نیاز به تإمین ندارد؛ اما طلا چون با ارزش است و در معرض خطر، باید از آن حراست شود. در فرآیند زندگى اجتماعى بشر نیز ارزش هاى انسانى که تهدید مى شوند، نیاز به تإمین ملى دارند.

تعداد صفحات : ۱۱ صفحه

نوع فايل : word (قابل ويرايش )

کلمات کليدي : تحقيق درس انديشه اسلامي ۲,تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲,تحقيق براي درس انديشه اسلامي ۲,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي ۲,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي ۲ بصورت word,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي ۲ بصورت ورد,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي,تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲ – دین؛ پشتوانه امنیت ملى


برچسب: , , , , , , , دسته: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *