تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم – جایگاه صله رحم در قرآن و عواقب ترک آن

3,000 تومان – دانلود
نوع فايل : word (قابل ويرايش) تعداد صفحات : 9

توضیحات

موضوع :

تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم
جایگاه صله رحم در قرآن و عواقب ترک آن

فايل word قابل ويرايش

یکی از رویکرد های سبک زندگی اسلامی، اصلاح فرهنگ های نادرست و تأیید فرهنگ های درست است؛ ارتباط خویشاوندی در آداب و رسوم بسیاری از اقوام از گذشته تاکنون که در بعضی مواقع نیز با آسیب هایی همراه بوده است. دین اسلام, نه تنها ارتباط خویشاوندی را تأیید می کند، بلکه بر آن تأکید کرده و آثار مخرب مختلفی را نسبت به کسانی که این واجب الهی را ترک می کنند؛ بیان می دارد.
آخرین ماه فصل تابستان فرصت مناسبی است تا در کنار اهتمام به مسافرت، نسبت به انجام این فریضه الهی و ضرورت اجتماعی توجه بیشتری شود بر این اساس حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم، مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن, پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی آثار فردی و اجتماعی این فریضه الهی و عواقب ترک آن را از نگاه قرآن در گفت وگو با خبرگزاری حوزه بررسی کرده است.
* تعریف صله ارحام
صله ارحام، اهمیت فراوانی در اسلام دارد و بر اساس تحقیقی که در مسئله مفهوم شناسی صله ارحام انجام شده است؛ کسی که به واسطه نسبت از جانب پدر، عمو، عمه، خاله، دایی و کسی که به واسطه نسب به انسان نزدیک می شود؛ از مصادیق رحم است. صله رحم به معنای ایجاد ارتباط, دید و بازدید و رسیدگی به امور خویشان و نزدیکان می باشد که در قرآن کریم بر این مسئله توجه خاصی شده و بسیاری از آیات به آن پرداخته اند.

تعداد صفحات : ۹ صفحه

نوع فايل : word (قابل ويرايش )

کلمات کليدي : تحقيق درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,تحقيق آماده درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,تحقيق براي درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,دانلود تحقيق درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,دانلود تحقيق درس تفسير موضوعي نهج البلاغه بصورت word,دانلود تحقيق درس تفسير نهج البلاغه بصورت ورد,دانلود تحقيق تفسير نهج البلاغه,تحقيق آماده درس تفسير نهج البلاغه,دانلود تحقيق آماده درس تفسير نهج البلاغه,تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم – جایگاه صله رحم در قرآن و عواقب ترک آن


برچسب: , , , , , , , , دسته: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *