تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم – عصمت در قرآن

7,500 تومان – دانلود
نوع فايل : word (قابل ويرايش ) تعداد صفحات : 19

توضیحات

موضوع :

تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم
عصمت در قرآن

فايل word قابل ويرايش

بحث عصمت دراصول عقايد اسلامي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است، چون بدون آن نمي توان يك جهان بيني روشن و بدون نقص ارايه كرد. زيرا در جهان بيني از مبدأ و مقصد عالم و راهي كه براي رسيدن انسان به مقصد وجود دارد، بحث مي شود و بدون عصمت، هرگز راهي «تضمين شده» و مطمئن وجود نخواهد داشت، به اين ترتيب تمام اركان جهان‌بيني متزلزل خواهد بود. اين گونه است كه در مباحث اعتقادي و به ويژه‌ در بحث راه شناسي و راهنما شناسي، عصمت وسائط و راهنمايان (انبيا، ائمه، فرشتگان) موقعيت خاصي پيدا مي كند.
قرآن كريم، اين موضوع را مورد عنايت قرار داده و گاهي به طور صريح و گاه ضمني و تلويحي مورد بحث قرار داده است. در مقال حاضر، ضمن توجه به تعريف موضوعات و عناوين، تلاش شده است كه در حد امكان به موضوع عصمت از منظر قرآن كريم نگريسته شود و از آنجا كه سنت، يعني سخنان پيامبر‌(ص) و اهل‌بيت (ع) به منزله‌ي شرح و تفسير و تبيين كلام خدا مي باشد، در هر مبحث مواردي از احاديث نيز نقل شده است.
در سراسر نوشتار تصميم و تلاش بر اين بوده است كه بحث‌ها به شيوه‌ي كلامي مطرح شود، يعني در هر مورد از دلايل عقلي و نقلي براي اثبات مدعا بهره گرفته شود و سرانجام به شبهات مطروحه پاسخ داده شود.
در ضمن جهت رعايت اختصار و قرآني بودن مباحث، به برخي موضوعات و شبهات پرداخته نشده است.
تعريف عصمت
عصمت در لغت به معناي حفظ و نگهداري و منع است. گفته مي شود «عصم اللّه فلانا من المكروه» اي حفظه و وقاه ۱ يعني خداوند فلاني را از مكروه حفظ كرده (عصمه) يعني او را حفظ كرد و نگهداشت. در تعريف اصطلاحي آن نيز گفته مي‌شود:«عصمت عبارت است از ملكه‌ي اجتناب از گناه و خطا» ۲

تعداد صفحات : ۱۹ صفحه

نوع فايل : word (قابل ويرايش )

کلمات کليدي : تحقيق درس تفسير موضوعي قرآن کريم,تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم,تحقيق براي درس تفسير موضوعي قرآن کريم,دانلود تحقيق درس تفسير موضوعي قرآن کريم,دانلود تحقيق درس تفسير موضوعي قرآن کريم بصورت word,دانلود تحقيق درس تفسير موضوعي قرآن کريم بصورت ورد,دانلود تحقيق تفسير قرآن کريم,تحقيق آماده درس تفسير قرآن کريم,دانلود تحقيق آماده درس تفسير قرآن کريم,تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم – عصمت در قرآن


برچسب: , , , , , , دسته: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *