تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم – جاودانگی قرآن، و حقیقت وحی

7,500 تومان – دانلود
نوع فايل : word (قابل ويرايش) تعداد صفحات : 19

توضیحات

موضوع :

تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم
جاودانگی قرآن، و حقیقت وحی

فايل word قابل ويرايش

چکیده: جاودانگی و جامعیت قرآن به مفهوم فرازمانی و فرامکانی بودن وعدم تأثیرپذیری آن از فرهنگ زمانه یا منبع هم عرض دیگری (= نفی پلورالیسم) در این نوشتار به یاری سه دسته از دلایل اثبات گردیده است.
آیات بسیاری که عزت، پایداری وجهان شمولی بشارت ها و بیم ها و پیام های قرآن و پیراستگی آن از هر گونه اختلاف و کاستی سخن می گویند دلایل قرآنی این مدعا هستند.
حدیث ثقلین و روایاتی که بر همواره تازه بودن قرآن، لزوم مراجعه بدان و عرضه احادیث بر آن دلالت دارند مستندات روایی این دعوی را تشکیل می دهند.
اصل لزوم هدایت دائمی انسان از سوی خدا و خاتمیت پیامبر نیز دو دلیل عقلی در این زمینه هستند. جاودانگی قرآن با فضاسازی برای جولان عقل و شرع، مشروعیت، معقولیت حقانیت و لزوم اطاعت از قرآن را ایجاب می نماید.
نویسنده در ادامه، سخن کسانی را که تأثیرپذیری قرآن از فرهنگ زمان نزول را به معنای همراهی قرآن با فرهنگ مخاطبان عصر نزول پنداشته اند نادرست دانسته بر این تأکید می کند که جاودانگی قرآن به معنای بی توجهی به زبان فرهنگ مخاطبان الیه نیست، بلکه قرآن به منظور تعامل با عرب جاهلی زبان خود را عربی مبین قرار داده و در قالب زبان آنان سخن گفته و سطح افق فکری شان را رعایت کرده، در عین حال رفتارها و باورهای نادرست جاهلی را تأیید نکرده است، چرا که ابزارهای مفهومی قرآن، بالعرض در قالب های فرهنگی، جغرافیایی و تاریخی اعراب جاهلی، و بالذات برای انتقال اندیشه ها و آموزه های والای معنوی به کار رفته است.

تعداد صفحات : ۱۹ صفحه

نوع فايل : word (قابل ويرايش )

کلمات کليدي : تحقيق درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,تحقيق آماده درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,تحقيق براي درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,دانلود تحقيق درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,دانلود تحقيق درس تفسير موضوعي نهج البلاغه بصورت word,دانلود تحقيق درس تفسير نهج البلاغه بصورت ورد,دانلود تحقيق تفسير نهج البلاغه,تحقيق آماده درس تفسير نهج البلاغه,دانلود تحقيق آماده درس تفسير نهج البلاغه,تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم – جاودانگی قرآن، و حقیقت وحی


برچسب: , , , , , , , , , دسته: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *