تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم – تفسیر آیات نماز شب در قرآن کریم

7,500 تومان – دانلود
نوع فايل : word (قابل ويرايش) تعداد صفحات : 18

توضیحات

موضوع :

تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم
تفسیر آیات نماز شب در قرآن کریم

فايل word قابل ويرايش

چکیده
در آیاتی از قرآن کریم، به مسئله نماز شب پرداخته شده است که عبارتند از: آیات ۱-۸ و ۲۰ سوره مزمل و آیات ۱۷و۱۸ سوره ذاریات. این نوشتار به تفسیر این آیات می¬پردازد. از بررسی این آیات، این نتیجه حاصل می¬شود که نماز شب مستحب مؤکد است؛ زمان دقیق آن در آیات مشخص نشده است، اما روایات به آن اشاره کرده‌اند؛ تعداد رکعات نماز شب در قرآن ذکر نشده است، ولی روایات آن را ۱۱رکعت دانسته¬اند؛ عظمت نماز شب به اندازه‌ای است که پیامبراکرم(ص) به وسیله آن آمادگی برای دریافت قول ثقیل (قرآن) را پیدا می‌کند؛ خداوند در آیات برای نماز شب تخفیفی قائل شده است، از این رو هرکس هرچقدر که توان داشته باشد می‌تواند به این فضیلت بپردازد.
طرح مسئله
از جمله سؤالاتی که در این تحقیق قابل طرح است از این قرار می‌باشند: ۱. آیا نماز شب واجب است یا مستحب؟ ۲. آیا زمان به جا آوردن نماز شب در قرآن آمده است؟ ۳. نماز شب چند رکعت است و چگونه باید خوانده شود؟ ۴. خواندن نماز شب برای پیامبر اکرم(ص) چه ثمره‌ای داشته است؟ نگارنده سعی کرده است تا با رجوع به تفاسیر معتبر به سؤالات فوق پاسخ گوید از این رو در این تحقیق آیات ۱-۸ و ۲۰ سوره مزمل و آیات ۱۷و۱۸ سوره ذاریات مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

تعداد صفحات : ۱۸ صفحه

نوع فايل : word (قابل ويرايش )

کلمات کليدي : تحقيق درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,تحقيق آماده درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,تحقيق براي درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,دانلود تحقيق درس تفسير موضوعي نهج البلاغه,دانلود تحقيق درس تفسير موضوعي نهج البلاغه بصورت word,دانلود تحقيق درس تفسير نهج البلاغه بصورت ورد,دانلود تحقيق تفسير نهج البلاغه,تحقيق آماده درس تفسير نهج البلاغه,دانلود تحقيق آماده درس تفسير نهج البلاغه,تحقيق آماده درس تفسير موضوعي قرآن کريم – تفسیر آیات نماز شب در قرآن کریم


برچسب: , , , , , , , , دسته: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *