تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران – علل وقوع جنگ تحمیلی و عدم پذیرش آتش بس

10,000 تومان – دانلود
نوع فايل : word (قابل ويرايش) تعداد صفحات : 27

توضیحات

موضوع :

تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران
علل وقوع جنگ تحمیلی و عدم پذیرش آتش بس

فايل word قابل ويرايش

بیست و دو سال پیش در روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ هواپیماهای جنگنده بمب افکن رژیم بعثی عراق با درنوردیدن مرزهای بین المللی، به حریم هوایی کشورمان تجاوز کردند و با بمباران فرودگاههای عمده و استراتژیک کشور، عملا جنگ ناخواسته ای را به مدت هشت سال به ملت ما تحمیل کردند .
تلاش داریم تا به حول خداوند سبحان در این مقال به انگیزه های شروع جنگ بپردازیم، سپس علل مخالفت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران را در عدم پذیرش آتش بس مورد مداقه و بررسی قرار دهیم . نگارنده امید دارد این مقاله بهانه ای شود تا صاحب نظران، روشنفکران متعهد، دانشجویان، پژوهشگران و بخصوص دست اندرکاران امر جنگ، به تجزیه و تحلیل بیشتر جنگ بپردازند و بخصوص علت سرسختی مقامات ایران را در رد پیشنهاد آتش بس به نقد بگذارند .
خوشبختانه در این مورد اقدامات بایسته ای شده و مقامات و کتابهای اثرگذار و مفیدی طبع و منتشر شده است، ولی از آنجایی که دانشجویان و جوانان امروز از علت درخواست آتش بس سوال می کنند و بخصوص بسیاری از آنها صادقانه بدنبال این سوالات هستند که:
۱ . چرا کشور در شرایط مناسب تر آتش بس را نپذیرفت؟
۲ . چرا پس از بازپس گیری خرمشهر در عملیات شکوهمند بیت المقدس در سوم خرداد ۱۳۶۱، و بازپس گیری تمامی اراضی اشغال شده کشورمان، باز هم به جنگ ادامه دادیم؟
۳ . چرا با بی اعتنایی به درخواستهای سازمان ملل، جنبش غیر متعهدها، کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب و دیگر کشورها، روابط خود را با دنیا تیره کردیم و ادامه این بی اعتنایی موجب بی اعتنایی دنیا به ما شد که هنوز هم، در آتش آن سیاستهای غیر صحیح می سوزیم؟

تعداد صفحات : ۲۷ صفحه

نوع فايل : word (قابل ويرايش )

کلمات کليدي : تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران,تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران,تحقيق براي درس انقلاب اسلامي ايران,دانلود تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران,دانلود تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران بصورت word,دانلود تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران بصورت ورد,تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران – علل وقوع جنگ تحمیلی و عدم پذیرش آتش بس


برچسب: , , , , , دسته: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *