تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران – بررسی سیاست خارجی در منظومه فکری حضرت امام

4,000 تومان – دانلود
نوع فايل : word (قابل ويرايش) تعداد صفحات : 9

توضیحات

موضوع :

تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران
بررسی سیاست خارجی در منظومه فکری حضرت امام

فايل word قابل ويرايش

شخصیت، اندیشه و مواضع امام خمینی هم با متفکران و هم با سیاستمداران به مفهوم متعارف آن به طور کامل، متفاوت است; به همین دلیل نیز تبیین و توضیح آن پیچیده است . دلایل این امر را می توان این گونه برشمرد:
۱ . حضرت امام اندیشمند بزرگی است و مانند هر متفکر بزرگی، اندیشه ایشان دارای وجوه مختلفی است که قرائت های گوناگونی را از آن متصور می کند و ورود امام به عالم سیاست، بر پیچیدگی آن افزوده است . در شکل گیری شخصیت امام، مبانی فقهی، عرفانی، فلسفی، تاریخی و کلامی نیز مؤثر بوده است و همین امر پیچیدگی شخصیت ایشان را نشان می دهد . با توجه به این مسئله، برای درک اندیشه و عمل امام از روش های مختلف فقهی، عرفانی – فلسفی و کلامی می توان بهره برد . البته برخی معتقدند که امام، این مبانی مختلف را به وحدت رساندند و اندیشه و عمل ایشان مبتنی بر تلفیق و ترکیبی از این مبانی مختلف است .
۲ . از لحاظ عملی هم پس از تشکیل نظام جمهوری اسلامی، دو موضوع با یکدیگر درآمیخت: ضرورت تصمیم های مقطعی (که لازمه حکومت است و گاه مستقل از اندیشه است) و ماهیت اندیشه آن حضرت (ثابتات) که لازمه اندیشه است . امتزاج این دو موضوع بعد از انقلاب، به حدی است که گاه تشخیص آنها غیرممکن است . این امر نیز موجب پیچیدگی مضاعف اندیشه های سیاسی ایشان می شود . گاهی بین برخی از دیدگاه ها و عمل ایشان نوعی تضاد مشاهده می شود و گاه بین برخی از اظهارات ایشان نیز نوعی اختلاف به چشم می آید که تشخیص دیدگاه واقعی ایشان را دچار مشکل می سازد .

تعداد صفحات : ۹ صفحه

نوع فايل : word (قابل ويرايش )

کلمات کليدي : تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران,تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران,تحقيق براي درس انقلاب اسلامي ايران,دانلود تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران,دانلود تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران بصورت word,دانلود تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران بصورت ورد,تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران – بررسی سیاست خارجی در منظومه فکری حضرت امام


برچسب: , , , , , دسته: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *