تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲ – نياز بشر به دين يا انتظار بشر از دين؟

تحقيق آماده درس انديشه اسلامي 2 - ویژگی های پیامبر وحدت
3,000 تومان – دانلود
نوع فايل : word (قابل ويرايش) تعداد صفحات : 7

توضیحات

موضوع :

تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲
نياز بشر به دين يا انتظار بشر از دين؟

فايل word قابل ويرايش

مسئله «نياز بشر به دين » با تعبيرهايى همچون نياز بشر به دين، آثار سازنده دين، و هدف بعثت انبيا بيان شده است.
برخى افراد عنوان اين مسئله را عوض مى كنند و به جاى آن، تعبير «انتظار بشر از دين » را به كار مى برند. كتاب هايى هم تحت اين عنوان تأليف كرده اند. بنابراين ابتدا بايد بررسى كنيم كه كدام يك از اين دو عنوان درست و كدام نادرست است؟
به اعتقاد ما همان عنوانى كه از قديم مورد بحث بوده، صحيح مى باشد و آن «نياز بشر به دين» است. ولى نويسندگان جديدى كه رويكرد سكولارى دارند، مسئله را با عنوان «انتظار بشر از دين» مطرح مى كنند. اما اين عنوان صحيح نيست و اشكالات زيادى بر آن وارد است. كه برخى از آن ها در چهار محور ارائه مى شود:
محور اول: نارسايى تعبير «انتظار بشر از دين »
الف. حد انتظار بشر از دين تا كجاست؟
اولين اشكال آن است كه انسان ها مختلفند و هر كدام به تناسب نيازهاى مشخص خود، انتظارى از دين دارند. به عنوان مثال دختر و پسر جوانى كه ازدواج نكرده و تشكيل خانواده نداده اند، انتظارشان از دين آن است كه دين براى آن ها خانه بسازد و زمينه ازدواج آنان را فراهم كند. افرادى هم كه به دنبال مقام و منصب هستند انتظارشان اين است كه دين به آن ها منصب بدهد. بنابراين هر يك از انسان ها از دين انتظارى دارند و نمى توان حدود انتظار بشر از دين را مشخص كرد.
ب . ناشناخته نمى توان از دين انتظار داشت.

تعداد صفحات : ۷ صفحه

نوع فايل : word (قابل ويرايش )

کلمات کليدي : تحقيق درس انديشه اسلامي ۲,تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲,تحقيق براي درس انديشه اسلامي ۲,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي ۲,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي ۲ بصورت word,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي ۲ بصورت ورد,دانلود تحقيق درس انديشه اسلامي,تحقيق آماده درس انديشه اسلامي ۲ – نياز بشر به دين يا انتظار بشر از دين؟


برچسب: , , , , , , , دسته: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *