تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران – بررسی زمینه ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران بر اساس شعارهای انقلاب

7,500 تومان – دانلود
نوع فايل : word (قابل ويرايش) تعداد صفحات : 18

توضیحات

موضوع :

تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران
بررسی زمینه ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران بر اساس شعارهای انقلاب

فايل word قابل ويرايش

اشاره
یکی از منابع مهم برای مطالعة انقلاب ها، شعارهای آنهاست. این منبع در انقلاب اسلامی ایران دارای ابعاد گسترده ای است که تاکنون مطالعة جدّی جامعه شناختی در آن صورت نگرفته است. هدف این مقاله بررسی اهداف و زمینه های وقوع انقلاب اسلامی براساس شعارهای آن است.
بر اساس این بررسی، وضعیت نامطلوب فرهنگی و سیاسی رژیم پهلوی از مهم ترین عوامل وقوع انقلاب اسلامی بوده است.
طرح مسئله
برای وقوع هر انقلاب، وجود شرایطی عینی و ذهنی و زمینه های مناسب ضرورت دارد، ولی کافی نیست. افزون بر این عوامل، ایده های نو و ایدئولوژی انقلابی نیز باید شکل بگیرد تا نه تنها تبیین کنندة شرایط نابسامان موجود باشد، بلکه اهداف و آرمان های انقلاب را مشخص کند و امید پیروزی و شوق ایجاد وضع بهتر را در دل مردم برافروزد.
هر انقلابی دارای شعارهایی است که ریشه در ایدئولوژی انقلاب و فرهنگ آن جامعه دارد. این شعارها بیان کنندة نگرش ایدئولوژی انقلاب، انقلابیون و توده های انقلابی نسبت به وضع نابسامان موجود، اهداف و ویژگی های نظام آرمانی و نحوة انتقال جامعه از وضع موجود به وضع آرمانی هستند. از این روست که شعارهای هر انقلاب از اسناد گرانبها و یکی از مهم ترین منابع مطالعة فرآیند، ارزش ها و آرمان های آن انقلاب و زمینه های اجتماعی و علل وقوع آن به شمار می روند.
در انقلاب اسلامی ایران، شعارها نقش بسیار مهمی ایفا کرده اند؛ به گونه ای که از جهت شمار شعارهای انقلابی، در هیچ انقلابی این تعداد شعار دیده نشده است این روی باید در فرایند آن، شعارهای بسیاری در مورد نابسامانی های جامعه پیش از انقلاب و آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی مطرح شده باشد که مطالعة آنها حائز اهمیت فراوان است.

تعداد صفحات : ۱۸ صفحه

نوع فايل : word (قابل ويرايش )

کلمات کليدي : تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران,تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران,تحقيق براي درس انقلاب اسلامي ايران,دانلود تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران,دانلود تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران بصورت word,دانلود تحقيق درس انقلاب اسلامي ايران بصورت ورد,تحقيق آماده درس انقلاب اسلامي ايران – بررسی زمینه ها و اهداف انقلاب اسلامی ایران بر اساس شعارهای انقلاب


برچسب: , , , , , دسته: , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *